Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Datuk Buat Sendiri ‘Lamborghini’ Untuk Cucu
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Demi sayangkan cucu, seorang datuk dikenali dengan nama Guo di daerah Henan, China membina sebuah kereta elektrik khas untuk menghantar cucunya ke sekolah.

Kereta yang kelihatan ala ‘Lamborghini’ dan dihasilkan dengan modal 500 Yuan (RM2700) itu nyata menarik perhatian ramai orang setiap kali dipandu di jalanraya
Berukuran kira-kira 2 meter panjang dan 1 meter lebar, kereta ini dilengkapi hampir kesemua aksesori kereta normal termasuk cermin belakang dan sisi serta stereo.



Untuk menonjolkan karakter ‘sport’ pintu kereta ini dibina untuk dibuka secara menegak manakala badannya diperbuat daripada besi yang diperkemaskan berwarna kelabu.
Tiga butang yang terdapat pada stereng digunakan untuk membunyikan hon serta mengawal kereta sama ada bergerak ke depan mahu pun belakang.


Kereta menggunakan lima bateri ini dikatakan lasak tak padan dengan saiznya dan mampu digunakan untuk perjalanan sehingga 60 kilometer tanpa masalah.
Bagaimanapun, mengikut undang-undang di China kereta ini hanya dibenarkan untuk dipandu pada kelajuan rendah sebagai kereta mainan.

Ini kerana kereta ‘Lamborghini’ ini tidak mempunyai sokongan parameter selain tidak menjalani pemeriksaan keselamatan mengikut prosedur ditetapkan bagi kereta komersial lain.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments