Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Budak 3 Tahun Cacat Seumur Hidup Selepas Dilanggar Lari
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Sejak April tahun lalu, Tira terpaksa ‘menghuni’ wad Unit Rawatan Rapi Pediatrik (PICU) Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di sini selepas doktor mengesan jang­kitan pada paru-parunya. Hancur hati saya apabila dimaklumkan sebahagian paru-parunya rosak.”
 
Begitulah rintihan Ana Ali yang terpaksa menerima hakikat anak sulungnya Nur Aini Satirah Sari, 3, cacat seumur hidup angkara dirempuh sebuah kereta mewah Porsche Cayenne dari arah belakang di Kilometer 185.4 Lebuhraya Pantai Timur (LPT) dekat Maran, dua tahun lalu.

Ana, 30, berkata, hampir kering air matanya meratapi nasib Nur Aini atau Tira selepas dimaklumkan anaknya lumpuh dari bahagian ping­gang ke bawah, malah terpaksa membesar di hospital akibat perbuatan pelesit lebuh raya.

Dia juga terkilan kerana pemandu kereta itu memecut laju kenderaannya meninggalkan mereka tiga beranak bergelimpangan di atas jalan dan menahan sakit sebelum dibantu pengguna lebuh raya lain.

Ana berkata, sejak kejadian itu Tira koma tiga bulan di HTAA dan kerap mengalami demam serta mere­ngek dan lebih menyedihkan, doktor memaklumkan anak sulungnya lumpuh separuh badan kerana masalah pada tulang belakang.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments