Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Pizza Dengan Topping Daging Ular Sawa, Kaki Katak Dan Sosej Buaya
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Pizza mungkin menjadi makanan ringan yang mengenyangkan di waktu santai . Namun jika anda jenis orang yang suka mencuba perkara baru , maka restoran ini akan menawarkan sesuatu ekstrim .

Restoran tersebut adalah Evan Neighborhood Pizza yang terletak di Fort Myers , Florida . Restoran ini terkenal dengan topping pizza yang tidak wajar yakni daging ular sawa . Ekstrimnya lagi selain daging ular sawa , pizza ini juga dilengkapi kaki katak dan sosej buaya .

Pizza ektrim ini dinamakan dengan Everglades Pizza . Pencetus idea ini tak lain adalah Evan Daniell , pemilik The neigborhood Pizza . Dia mengaku telah membuka restoran ini sejak 11 tahun lalu dan berjaya menjual 150 loyang Everglades Pizza di hari pembukaan .

Evan mendedahkan bahawa idea ini muncul apabila populasi ular sawa berkembang begitu banyak di daerahnya . Daripada mengganggu aktiviti penduduk , Evan lalu mengolahnya menjadi makanan yang lazat .

" Populasinya yang terus berkembang memberi ketakutan pada penduduk , " Ujar Evan . " Bahkan aku pernah membaca sebuah artikel tentang ular sawa yang memakan haiwan lain , itu benar - benar menakjubkan . "

Evan mengaku mendapat semua daging ular sawa tersebut dari pengedar yang telah disahkan . Untuk satu loyang pizza , Evan mengenakan harga yang cukup tinggi yakni US $ 45. Hal ini disebabkan kerana harga daging ular sawa yang juga mahal iaitu USD 66 per setengah kilogram .

Evan juga merancang untuk kembali membuat pizza dengan haiwan - haiwan  lain seperti armadillo , rakun dan posum ( sejenis mamalia asal Sulawesi dan Australia ) .

Sumber: wowkeren.com

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments