Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Penyamun sesat masuk kampung kena cekup
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Georgetown: Cubaan empat penyamun melarikan diri ke sebuah kawasan perkampungan mengundang padah apabila tiga daripada mereka ditahan selepas tersesat dan memasuki ‘jalan mati’ dalam kejadian di Kampung Seberang Tasek, Simpang Ampat di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 6 pagi itu, empat suspek terbabit dikatakan baru selesai melakukan kegiatan samun di rumah milik tauke kilang tauhu dan dikejar polis, namun mereka enggan memberhentikan kenderaan.
Menurut sumber, berikutan itu polis mengejar mereka yang menaiki Toyota Vios sebelum kenderaan yang dinaiki kumpulan penjenayah terbabit masuk ke kawasan kampung.
“Bimbang dicekup, kumpulan penjenayah berkenaan masuk ke satu kawasan perkampungan, tetapi tidak menyedari laluan dimasuki itu sebenarnya jalan mati.
“Kenderaan yang mereka naiki terbabas dan melanggar Proton Saga milik penduduk sebelum mereka cuba melarikan diri ke hutan berhampiran,” katanya.
Menurutnya, semua suspek masuk ke hutan itu, namun keadaan gelap menyukarkan mereka bergerak dan sejam selepas itu tiga daripada mereka ditahan polis yang mengepung kawasan berkenaan.
“Siasatan awal mendapati suspek sebelum itu melakukan samun di rumah pemilik kilang tauhu, namun kegiatan itu disedari dan secara kebetulan polis yang melakukan rondaan terserempak kereta dinaiki mereka dalam keadaan mencurigakan.
“Polis menemui beg mengandungi barang kemas dan pelbagai barang berharga lain dipercayai hasil samun ditinggalkan di ladang nanas berhampiran rumah mangsa,” katanya.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments