Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » China Guna Kereta Polis Palsu Untuk Takutkan Pemandu
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


China – Dalam usaha membendung pengguna kenderaan memandu dengan laju, polis di wilayah Zhejiang telah menggunakan satu taktik untuk menakutkan pemandu, iaitu dengan meletakkan kereta polis yang diperbuat daripada kayu.

`Kereta polis’ itu juga mempunyai lampu solar di atasnya, bagi memberikan kesan khas kepada pemandu.

Bagaimanapun tidak diketahui sama ada taktik ini berjaya atau tidak dalam usaha polis terbabit untuk membendung pemandu memandu dengan laju.

Namun tidak semua yang menyokong langkah ini, termasuk Institut Pemanduan Lanjutan yang menyifatkan ia sebagai membazir.

“Ia hanya membazirkan masa dan orang ramai akan mengetahui bahawa kereta itu adalah palsu, sekali gus menjadi bahan lawak.

“Justeru ia tidak akan memberikan kesan,’’ kata jurucakapnya.
Malah, kereta palsu itu juga boleh mengganggu tumpuan pemandu jika ia diletakkan di tempat yang salah dan menyebabkan masalah lain pula.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments