Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Minah Rempit Sambut Kemerdekaan Dengan Cara Yang MELAMPAU~!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



TIDAK dinafikan, rata-rata kita pasti berasa bangga dan syahdu setiap kali tarikh keramat 31 Ogos muncul.


Sesungguhnya bukan sedikit pengorbanan melibatkan masa, tenaga, wang ringgit, air mata dan darah orang dahulu yang mengalir demi kesenangan kita pada hari ini.


Begitu pun, tidak semua generasi muda dapat menghayati semangat kemerdekaan ini.




Sikap itu dapat dilihat daripada cara sesetengahnya menyambut malam merdeka. Apa yang terlintas dalam fikiran mereka, malam semalam adalah malam untuk keluar berhibur dan berpesta.


Lihat sajalah tindakan segelintir mereka yang memilih untuk merempit, melakukan aksi bahaya lagi bodoh atas motosikal, sambil ditenggek oleh remaja perempuan yang berpakaian tidak senonoh.


Apa yang menyakitkan hati, apabila mereka melibatkan Jalur Gemilang seperti dilakukan perempuan dalam gambar ini.

Kasihan ibu bapa mereka, tentu tidak sedar yang anak mereka sedang menyambut merdeka dalam keadaan memalukan semalam. Bermula daripada sambutan-sambutan liar beginilah, berita-berita bayi dibuang dalam tong sampah mungkin memenuhi dada media, sembilan bulan akan datang. 

Persoalannya, adakah kita sudah benar-benar meredeka meskipun penjajah sudah balik negeri mereka?

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments