Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Model Kapal Di Buat Dari Tulang Manusia!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Siapapun pasti tidak mahu masuk ke dalam penjara kerana kebebasan yang terbatas serta sukarnya bertemu dengan keluarga.Banyak tahanan yang merasa bosan. Untuk menghilang kebosanan, biasanya banyak tahanan yang membuat karya di sebalik jeriji besi. Salah satunya adalah seorang tahanan Perancis yang dikurung di dalam ruang bawah tanah pada masa perang yang dipimpin oleh Napoleon. Ia membuat sebuah karya berupa model kapal layar yang dibuat dari tulang manusia dan haiwan!
Bagaimana seorang banduan boleh membuat karya sebagus itu? Rupanya banduan tersebut membuatnya dari tulang-tulang haiwan sisa makanannnya. Satu persatu rangka kapal layar dibuat dan ketika diperlukan tulang lebih banyak, tahanan Perancis tersebut menggali dari kubur di sekitar penjara dan mengambil tulang manusia disana.
Tulang-belulang tersebut kemudian direbus dan dikeringkan di bawah sinar matahari. Kemudian tulang yang besar digunakan untuk badan kapal, lalu tulang-tulang kecil digunakan untuk menyusun rangkanya. Selain tulang, tahanan tersebut juga menggunakan kayu dan tisu tandas untuk membuat skrin.
Kapal layar buatan tangan ini dibuat begitu teliti sehingga banyak orang yang kagum dibuatnya. Kapal ini terbilang unik dan kini akan dilelong dengan harga USD 10,000. Jika ingin melihatnya, sila berkunjung ke United States Naval Academy di Annapolis, Maryland, Amerika Syarikat.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments