Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Kisah Hidup Pak Mie Sukarela Jaga 500 ekor Anjing Terbiar!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

pak mie
Kehidupan kita di dalam dunia ini bukan sahaja menjaga hubungan dengan Allah dan manusia, malah semua makhluk ciptaan Allah.

Nilai kasih sayang terhadap binatang tiada tolok bandingnya menerusi paparan sebuah dokumentari pendek berkenaan kehidupan Mohammad Azmi Ismail atau lebih dikenali sebagai Pak Mie.
Dia dan isteri yang menetap di Alor Star, Kedah telah terlibat secara sukarela dengan menjaga haiwan terutama anjing terbiar.
Walaupun segelintir masyarakat kita sedar bahawa anjing adalah haiwan yang haram di sisi Islam, tetapi Pak Mie melihat ia merupakan satu amanah serta tanggungjawab untuk menjaga setiap makhluk ciptaan Allah.
Dokumentari pendek itu turut menunjukkan betapa kuat semangat serta usaha yang ditunjukkan oleh Pak Mie serta isteri dalam menguruskan pusat perlindungan tersebut.
Malah, Pak Mie turut memberi peluang kepada anaknya untuk mewarisi menguruskan pusat jagaan tersebut.
Bukan itu sahaja, Pak Mie turut mendapat tajaan dalam bentuk beras dan kepala ayam yang dijadikan sebagai sumber makanan kepada anjing-anjing yang dijaga.
Pada masa yang sama, pegawai Majlis Agama Islam Kedah turut memberi respon positif terhadap kerja amal yang dilakukan oleh Pak Mie itu.
Sehingga Januari 2013, lebih daripada 500 ekor anjing dan 100 ekor kucing telah diselamatkan oleh Pak Mie.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments