Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Buka Mata Sebelum Organ Badan Dikeluarkan!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Buka Mata Sebelum Organ Badan Dikeluarkan
SELANGKAH dari maut. Itu yang dialami seorang wanita, Colleen S. Burns of North Syracuse, 41, selepas dia membuka mata beberapa minit sebelum doktor menjalankan pembedahan mengeluarkan organ badannya, kerana menyangka dia mengalami mati otak.

Dia dimasukkan ke hospital pada 2009 akibat pengambilan dadah berlebihan.
Namun akibat kecuaian dalam penilaian mengenai tahap kesihatannya, doktor percaya Collen telah meninggal dunia dan mula menjalankan proses pendermaan organ.
Siasatan yang dijalankan oleh Jabatan Kesihatan mendapati ketika mula-mula dimasukkan ke hospital, doktor telah terlepas pandang terhadap rawatan susulan iaitu menghalang dadah yang diambilnya itu daripada diserap oleh usus.
Pasukan perubatan juga gagal menjalankan imbasan otak dengan sempurna dan membuat kesimpulan dia mengalami mati otak, walaupun pada hakikatnya Colleen mengalami koma akibat pengambilan  dadah berlebihan.
Selepas mengesahkan dia mengalami mati otak, keluarganya bersetuju menderma organ Colleen namun sehari sebelum pembedahan, ujian refleksi yang dijalankan oleh jururawat menunjukkan dia memberikan tindak balas, namun ia tidak diendahkan oleh doktor.
Bukan itu sahaja malah ketika dibawa ke bilik bedah, dia bernafas sendiri manakala bibir dan lidahnya juga bergerak.
Colleen bernasib baik apabila dia membuka mata ketika doktor hampir memulakan proses pembedahan itu.
Biarpun dia diberikan ubat pelali, namun ubat tersebut tidak direkodkan dalam prosedur tersebut sehinggalah apabila Colleen membuka mata, barulah pembedahan itu dibatalkan.
Malangnya selepas enam bulan kejadian itu berlaku, Colleen akhirnya menemui ajal selepas membunuh diri.
Menurut ibunya, Lucille Kuss, anaknya itu berbuat demikian bukan disebabkan dia kecewa dengan kejadian tersebut sebaliknya Colleen menganggap kehidupannya tiada erti lagi.
“Dia mengalami kemurungan dan kejadian itu tidak memberikan sebarang perbezaan kepadanya,’’ kata.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments