Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Atuk 92 Tahun Nikahi Gadis 22 Tahun!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Petani Iraq, Musali Mohammed al-Mujamaje (92) menikahi Muna Mukhlif al-Juburi (22) di Samarra, Iraq, Kamis (4/7/2013). Hari perkahwinannya bersamaan dengan perkahwinan dua cucunya yang masih belia. | AFP / GETTY IMAGES
Samarra - Perbezaan umur 70 tahun bukan rintangan bagi Musali Mohammed al-Mujamaie untuk menikahi Muna Mukhlif al-Juburi pada Kamis (4/7/2013) petang lalu. Bahkan pesta pernikahan sang datuk ini berlangsung bersamaan dengan perkahwinan dua cucunya.

Pejabat berita AFP, Jumat (5/7/2013), melaporkan, perkahwinan Mujamaie yang berusia 92 tahun dengan Juburi yang berusia 22 tahun ini berlangsung di sebuah kampung di utara ibu kota Iraq, Baghdad.

Mujamaie yang seorang petani ini berkahwin lagi dengan Juburi tiga tahun selepas kematian isteri pertamanya yang berusia 58 tahun. Bersama isteri pertamanya ini, Mujamaie mempunyai 16 anak yang tinggal bersama dalam rumahnya di Kampung Gubhan, yang terletak sedikit di selatan bandar Samarra, Iraq tengah.

Mujamaie dalam komentarnya, Jumat (5/7/2013), mengaku sangat bahagia dengan perkahwinannya, apalagi berlangsung bersamaan dengan perkahwinan dua cucunya yang masih remaja.

"Saya sangat bahagia boleh berkahwin bersama cucu saya," ujar Mujamaie kepada AFP seusai pesta perkahwinannya. "Saya seperti kembali berusia 20 tahun."

Dikatakan, perkahwinan bersamaan dengan dua cucunya yang berusia 16 tahun dan 17 tahun memang sudah dirancang. Begitu dia akan berkahwin dengan Juburi, perkahwinan dua cucunya ini juga ditangguhkan untuk bisa berlangsung serentak. Jadi, ada tiga perkahwinan pada hari yang sama.

Upacara dan pesta pernikahan ini berlangsung empat jam, dihibur dengan muzik dan tarian serta selebrasi tembakan. Upacara perkahwinan ini dihadiri kepala suku setempat dan pemuka agama. Semoga bahagia Mujamaie.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments