Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow]YouTube Tak Lagi Kompatibel di BlackBerry 7 dan 7.1?!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Baru-baru ini banyak pengguna BlackBerry OS 7 atau 7.1 yang melaporkan perangkat mereka tidak dapat lagi menampilkan video YouTube melalui aplikasi. Walaupun masih boleh mencari video, tapi mereka tidak dapat memainkan video itu. Anda termasuk diantaranya? 
Masalah ini nampaknya hanya pada perangkat dengan OS 7 dan 7.1, kerana pengguna dengan BlackBerry OS 5 dan 6 mengatakan aplikasi YouTube mereka dapat berjalan seperti biasa tanpa ada masalah.

Sumber dari situs Crackberry telah melaporkan jika masalah ini bukan berasal dari BlackBerry, melainkan dari YouTube. Sayangnya baik Google mahupun YouTube masih belum memberikan komentar terkait masalah ini. Ini menimbulkan spekulasi jika YouTube tengah melakukan sesuatu dan perubahan tersebut menimbulkan dampak pada tidak dapat diputarnya video melalui aplikasi mobile. 

Namun ada cara untuk mengatasi masalah ini sehingga memungkinkan pengguna BlackBerry 7 atau 7.1 untuk memainkan video YouTube. Salah satu caranya adalah mendownload Opera mobile browser yang masih dapat menampilkan video YouTube. Namun cara ini membuat video YouTube hanya dapat ditampilkan dalam kualiti yang lebih rendah. 

Cara kedua nampaknya lebih baik dan mendapatkan sejumlah respon positif dari komunitas Crackberry. Kunjungi video YouTube dan klik ikon panah pada bahagian atas video, maka Anda akan melihat ikon “share”. Tekan ikon, pilih “e-mail” dan kirimkan link ke BlackBerry Anda sehingga Anda dapat melihat video dari link di email. Dengan metode ini Anda masih boleh melihat video dengan kualiti baik.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments