Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow]Pameran Kereta Di China Terlalu menyakitkan mata! (Foto)
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

SPG Pameran Mobil Di China
Pameran automotif di China tak henti-hentinya menuai kontroversi dengan kehadiran model sebagai SPG (Sales Promotion Girl) berpakaian luar biasa minim, dan memperlihatkan setiap lekuk tubuh.
Kali ini terjadi pada pameran kereta lokal di kota Fuzhou di Provinsi Fujian. Pameran itu sontak mengingatkan kembali kritikan media China yang mengatakan pengeluar kendaraan telah menjual “daging”, bukan mesin di pameran tersebut.


Para model SPG di pameran itu menggunakan baju serta skirt mini. Yang membuat heboh dan dinilai melanggar norma kesopanan, para SPG itu kebanyakan mempamerkan seluar dalam model G-string yang dikenakannya.
Para pengujung dan fotografer pun tak henti-hentinya membidikan kamera ke model-model yang tengah berpose sensual. SPG Pameran Mobil Di China
Hal seperti ini memicu kemarahan Pemerintah China

Pemerintah China pernah turun tangan dan berupaya melarang para peserta pameran menggunakan wanita berbusana minim di acara pameran automotif. Namun, mereka tetap bandel demi boleh mengeruk keuntungan.


Diketahui, pameran automotif di China terlihat bukan seperti pameran kendaraan melainkan ‘pameran dada’ bahkan terkadang nyaris telanjang.

Seperti yang dilakukan seorang model SPG yang dipekerjakan Kia Motors di Chengdu Motor Show 2012. Gadis yang tampil dengan baju bergaya jaring ikan ini dianggap melanggar moral dan norma kesopanan.
(Car News China, Vivanews, China Daily

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments