Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Lelaki Mati Mencangkung Tepi Landasan Kereta Api
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Klang: Tindakan seorang lelaki duduk mencangkung di tepi landasan kereta api mengundang padah apabila mangsa terjatuh sebelum digilis komuter hingga mati, pagi semalam.
Dalam kejadian jam 8 pagi itu, mangsa Lim Yeong Kak, 29, dilihat duduk di kawasan menunggu di Stesen Komuter Telok Pulai di sini, sebelum dirempuh gerabak komuter dari arah Pelabuhan Klang menuju ke ibu negara itu.
Timbalan Ketua Polis Daerah Klang Selatan Superintendan Goh Lee Fook berkata, siasatan awal pihaknya mendapati mangsa mengidap sawan dan berkemungkinan terjatuh akibat penyakit dialaminya.

Katanya, polis sudah mendapatkan keterangan beberapa individu termasuklah isteri mangsa.
“Isteri mangsa memberitahu, suaminya itu sudah beberapa kali terbabit dalam kemalangan disebabkan penyakit sawan dialami. Bagaimanapun, polis akan menunggu laporan bedah siasat untuk mengetahui punca sebenar kejadian,” katanya.

Sementara itu, Komander Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Kota Raja, Husin Mat Amin berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan kira-kira jam 8.15 pagi sebelum bergegas ke lokasi kejadian.

Katanya, sebuah jentera bomba bersama lima anggota dikejarkan ke stesen berkenaan bagi mengeluarkan mayat mangsa yang tersepit.
“Ketika ditemui, bomba mendapati mangsa sudah tidak sedarkan diri dan mengalami kecederaan parah di tangan. Berdasarkan keterangan saksi, mangsa dilihat duduk mencangkung di kawasan menunggu di stesen itu.

“Mangsa tidak menunjukkan sebarang kelakuan pelik ketika bersama penumpang lain di stesen berkenaan. Bagaimanapun, mangsa dikatakan jatuh mendadak ke atas landasan ketika komuter tiba di stesen itu,” katanya.
Hussin berkata, walaupun komuter berkenaan tidak dipandu laju, mangsa didapati maut akibat patah tulang dan kecederaan parah di tangan.

Mayat mangsa kemudian dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang untuk dibedah siasat.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments