Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Gambar Kantoi Cara Penyeludupan Manusia Di Sempadan US
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Pendatang tanpa izin atau pendatang haram merupakan golongan orang yang masuk atau tinggal di sesebuah negara secara haram. Secara haram bermaksud tidak mengikut undang-undang imigrasi, contohnya memasuki negara tujuan tanpa permit dan bukan dengan melalui pintu masuk utama.

Terdapat beberapa cara pendatang haram menceroboh masuk sesebuah negara. Antaranya:

1.Melalui sempadan – pencerobohan ini berlaku bagi negara-negara yang mempunyai sempadan daratan atau sungai dengan negara jiran.

2.Melalui perairan – pendatang haram memasuki sesebuah negara dengan menaiki kapal yang kemudiannya berhenti di persisiran (tidak berlabuh) dan para penumpangnya pendatang haram akan berenang untuk tiba di pantai atau daratan.

3.Melalui pintu utama – pendatang haram memasuki sesebuah negara sebagai pelancong. Namun mereka kekal tinggal di negara tersebut melebihi tarikh visa yang diberikan.

4.Melalui perkahwinan.
Tetapi teknik luarbiasa pendatang asing masuk ke Amerika melalui sempadan Mexico-US.

Jom saksikan foto-foto menarik dibawah ini.
















About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments