Gadis ini baru berusia 18 tahun tapi videonya di YouTube ditonton lebih ramai orang daripada klip video Lady Gaga.
Bukan itu sahaja, Bethany Mota, 18, yang mempunyai rangkaian fesyen
berjenama sendiri turut mempunyai pengikut Instagram yang jauh lebih
ramai sekali pun pengikut Instagram bagi jenama terkenal seperti Vogue,
Elle, Marie Claire, Glamour dan Cosmo dikumpulkan sekali!
Remaja yang tinggal di Utara California ini, memulakan hobi mengepos
video di YouTube sejak berusia 14 tahun sebelum berjaya menarik
perhatian ramai pengikut.
Popularitinya membuka laluan untuk Mota seterusnya muncul dengan jenama pakaian dan barangan kemas sendiri.
Hingga kini, pengikut Mota berjumlah lebih 5 juta di YouTube sahaja.
Manakala di laman Instagram di mana Mota memuatnaik gambar dirinya,
pakaian dan bilik tidur apabila dia tidak mengepos video di YouTube;
berjaya meraih lebih 2 juta pengikut.
Populariti Mota membuatkan pusat beli belah Aeropostale setuju untuk
memasarkan baju dan barangan kemas menggunakan jenamanya, ‘Motavator’.
Mota juga sebelum ini pernah mendapat peluang bekerjasama dengan
jenama yang popular dalam kalangan remaja, JC Penney dan Forever 21.
Tak keterlaluan dikatakan, media sosial telah menjadikan gadis muda
yang masih tinggal bersama ibu bapa ini menjadi jutawan tanpa
disangka-sangka.
Nampak tak, betapa hebatnya kuasa media sosial yang kadangkala mengalahkan media arus perdana?
No comments
Post a Comment