Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » FESYEN - Kpop Hairstyles Semakin Popular !
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Satu ketika dulu, fesyen rambut tocang menjadi lambang maruah bagi wanita di China, malah digayakan sempena menyambut Tahun Baharu Cina. Begitu juga fesyen sanggul pelbagai karakter, pernah menyerikan wanita China pada pagi perayaan. Konsep Shanghai Moulin Rouge yang sering digayakan bersama gaun Mandarin dan ceongsam, pula mendapat sambutan pada era 1020-an serta dipercayai, mengangkat darjat dan sosial wanita zaman itu.

Selain itu, rambut yang disisir rapi atau mengurai panjang pernah menjadi sebahagian nostalgia menyambut Tahun Baharu Cina suatu ketika dulu.

Bagaimanapun, kemodenan hari ini membawa pergi jauh imej lama yang dilihat lebih keanak-anakan, kaku dan tidak mengikut peredaran zaman.

Walaupun masih berlandaskan budaya dan adat resam masyarakat Cina, kebanyakan cenderung memilih gaya rambut berkiblatkan budaya luar, sama ada Barat dan fesyen Korea atau K-Pop yang sudah melanda negara ini sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments