Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Gadis Maut Sejurus Selepas Gugurkan Janin...
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Dari sudut perundangan Malaysia, menggugurkan bayi dalam kandungan adalah satu jenayah.
Kecuali, jika doktor mengesahkan bahawa pengguguran itu perlu untuk kesihatan ibu mengandung atau kandungan berkenaan menyebabkan kecelakaan kepada fizikal dan mental pesakit.
Mengikut Seksyen 312 Kanun Keseksaan, individu yang melakukan pengguguran boleh dikenakan hukuman penjara sehingga tiga tahun atau denda atau kedua-duanya sekali. Manakala jika janin yang digugurkan sudah bersifat, maka pelakunya boleh dikenakan penjara sehingga tujuh tahun dan denda.
Bagaimanapun ini cuma hukuman dunia. Bagi orang Islam, hukuman di akhirat pastilah lebih berat lagi kerana ia melibatkan pembunuhan.
Bagi yang sudah terlajak hingga mengandung, usah ditambah dosa sedia ada hingga terfikir mahu melakukan pengguguran.
Fikir-fikirkan apa jadi jika pengguguran tidak berlaku hingga meragut nyawa anda sekali?
Itu belum diambil kira masalah jangkitan dan lain-lain kesan sampingan yang mungkin dihadapi.
Dalam gambar yang dimuatnaik di blog siemens-melayumaju.blogspot.com ini, ia dikatakan mayat seorang gadis yang menemui ajal ketika dalam proses menggugurkan bayinya.

Tak pasti sejauh mana kebenarannya namun yang pasti ia amat mengerikan!
Semoga ia menjadi pengajaran berguna terutama gadis-gadis di luar sana agar memelihara batas pergaulan sebelum terjebak dalam masalah yang lebih rumit.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments