Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Pengguna Western Union Di MalaysiaTterbesar Di Asia Pasifik
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Kuala Lumpur: Western Union Company (WU), peneraju dalam perkhidmatan pengiriman wang sedunia, mempunyai bilangan pengguna terbesar di Malaysia berbanding dengan negara lain di Asia Pasifik sejak 2012 sehingga kini.
Pengarah Urusan Western Union Malaysia, Chew Mei Ling berkata, pihaknya percaya melalui saluran yang betul yang disediakan untuk pengguna memudahkan lagi proses pengiriman wang.
Beliau berkata, Malaysia melaksanakan beberapa langkah keselamatan yang berkesan untuk menjalankan pengiriman wang yang sah dan mudah sejak penguatkuasaan Akta Perniagaan Perkhidmatan Wang (MSB) 2011.
“Kami memuji usaha Bank Negara dalam pemodenan perkhidmatan pembayaran wang melalui peningkatan akses dan kawalan untuk pengguna di Malaysia, termasuk pekerja asing dan peniaga.
“Rangka kerja baru lesen MSB telah memperbanyakkan lokasi pemindahan wang yang berdekatan dengan tempat tinggal dan tempat bekerja akan menggalakkan orang ramai menggunakan saluran sah dan boleh dipercayai untuk pengiriman wang,” katanya dalam kenyataan.
Menurutnya, Malaysia adalah kuasa besar di rantau ini kerana mempunyai 2.6 juta pekerja asing dalam pembangunan ekonomi negara jiran dan seluruh Asia Tenggara melalui perkhidmatan pengiriman wang.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments