Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Lelaki Cina Nyaris Jadi Mangsa Curi Kereta
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Akibat kemalangan yang kecil, seorang lelaki hampir menjadi mangsa jenayah selepas dua orang lelaki cuba mencuri keretanya.
Derick Chong berkongsi pengalamannya diserang dua suspek lelaki pada 5 Disember lepas pada waktu tengah malam di Seri Petaling, Kuala Lumpur di laman Facebook Kempen Kesedaran Jenayah Malaysia (MCAC).
Ketika itu Derick dalam perjalanan ke Bukit Jalil.
Menurutnya, sebuah kereta telah melanggar bumper keretanya dari belakang.
Derick keluar dari keretanya kerana pemandu kereta di belakang mahu berbincang dan menawarkan bayaran menyelesaikan kemalangan itu.
“Ketika kami berbincang, lelaki itu mengeluarkan pisau dan parang. Saya terus melarikan diri kembali ke kereta dan lelaki itu memecahkan cermin tingkap kereta saya dan cuba mematikan enjinnya namun saya berjaya melarikan diri,” katanya.
Derick berkata terdapat dua lelaki di dalam kereta itu dan memandu sebuah Honda City berwarna perak keluaran tahun 2008 atau 2010 dengan nombor pendaftaran WUM 1979.
Jika anda terlibat dalam kemalangan dan pemandu atau penunggang lain yang turut terlibat dilihat seperti mencurigakan, jangan keluar dari kereta dan pandulah ke kawasan yang lebih ramai orang.
Lebih elok, pandu kereta anda ke balai polis dan selesaikan segala perkara berkaitan kemalangan itu di sana. – MYNEWSHUB.MY

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments