Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Peminat Manchester United Bunuh Diri Setelah Tewas Dua Kali Berturut-turut !
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Sebahagian orang menganggap bola sepak hanyalah satu permainan . Tapi , anggapan itu tidak berlaku bagi John Jimmy Macharia . Peminat Manchester United asal Kenya itu bunuh diri selepas melihat The Red Devils kalah 0-1 dari Newcastle United di Old Trafford , Sabtu 7 Disember 2013 .

MU harus menelan kekalahan 0-1 dari Newcastle United melalui gol Yohan Cabaye . Ini adalah kekalahan kedua berturut yang dialami pasukan David Moyes setelah sebelumnya juga kalah 0-1 dari Everton di Old Trafford empat hari sebelumnya .

Dua kekalahan berturut MU itu seolah-olah terlalu berat bagi Macharia . Lelaki 23 tahun asal Nairobi itu bunuh diri dengan melompat dari tingkat 7 sebuah bangunan setelah mengetahui Wayne Rooney dan kawan - kawan kalah dari Newcastle .

" Semua saksi mengatakan Macharia bunuh diri kerana MU kalah , tapi petugas masih terus menyiasat maklumat dari orang - orang yang bersamaanya saat kejadian , " ujar Ketua Polis Nairobi , Benson Kibue , seperti yang dilaporkan oleh Standard Digital .

Kibue mengatakan Macharia bukanlah penyokong bolasepak Kenya pertama yang melakukan bunuh diri setelah pasukan kesayangannya menelan kekalahan . Kibue juga tidak boleh memastikan sama ada Macharia bunuh diri kerana terlibat perjudian .

" Ini bukan kali pertama kami kehilangan anak muda kerana bola sepak Inggeris , yang tempatnya jauh dari Kenya . Mereka harus sedar ini hanyalah sebuah permainan , " tegas Kibue .

Kekalahan dari Newcastle membuat MU saat ini berada di kedudukan 9 liga perdana dengan 22 mata . Juara bertahan itu tertinggal 13 mata dari Arsenal di tangga teratas .

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments