Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Cicak Naga Berjanggut Diselamatkan Guna Topeng Oksigen Manusia~!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Cicak

Sepasukan anggota bomba terpaksa menggunakan peralatan yang ada dalam usaha untuk menyelamatkan seekor cicak gergasi spesis Cicak Naga Berjanggut daripada sangkarnya yang terbakar.

Cicak itu yang diberi nama Thorn diselamatkan dengan menggunakan topeng oksigen yang direka khas untuk manusia tetapi terpaksa digunakan untuk menyelamatkan nyawa Thorn.
Thorn diselamatkan dalam satu kebarakan melibatkan rumahnya di sebuah ruang bawah tanah di Pedmore Road, West Midlands.

Lima anggota bomba terpaksa bergegas ke tempat menyimpan Thorn apabila mentol yang memberi haba kepada cicak itu dalam kurungan jenis Vivariumnya meletup akibat terlalu panas.

Letupan itu kemudiannya merebak menjadi kebakaran di seluruh kawasan kurungannya. Thorn sudah menduduki kurungan itu sejak dua tahun lalu.

Seorang anggota baomba Lucy Evans berkata Thorn ketika itu kelihatan sesak nafas dan kelihatan seperti dia sudah mati.

“Rakan sepasukan, Adrian menyentuh ekornya dan ia melompat, kemudian kami terus memberikannya oksigen menggunakan topeng oksigen manusia dan Thorn kembali pulih,” katanya.

Kebakaran itu bagaimanapun tidak melibatkan sebarang kemalangan jiwa dan pemilik Thorn juga terselamat.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments