Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [WOw] Artis Korea Yang Melakukan Transgender Menjadi Wanita Cun, Hot, Seksi!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Korea Harisu adalah nama kormesial  Lee Kyung-eun, seorang transeksual yang menjadi penyanyi, model dan aktris terkenal asal Korea Selatan. Secara biologis, Harisu yang lahir pada 17 Februari 1975, adalah seorang lelaki. Ia  menukar identiti sebagai seorang wanita.waktu masih kecil dan menjalani  pembedahan pergantian kelamin pada 1990an.

Harisu dikatakan sebagai seorang seniman Korea pertama yang seorang transseksual. Pada 2002 ia secara undang-indang mengganti jenis kelaminnya menjadi seorang wanita.

Perhatian umum pertama kali tertumpu padanya ketika Harisu tampil dalam sebuah iklan. Iklan tersebut cukup berjaya dan membuat kariernya dalam dunia hiburan makin menanjak. Ia pun mengembangkan kariernya dalam bidang muzik dan akting.

Sampai hari ini Harisu memiliki lima album rakaman yang terdiri dari berbagai aliran muzik seperti tekno dan R&B. Lagunya juga ada yang dirakam dalam bahasa mandarin. Pada 2001, Harisu mendapatkan kesempatan untuk berlakon dalam film Yellow Hair 2.

Sejak itu dia pun menerima banyak tawaran untuk membintangi sejumlah film seperti Hi!Honey dan serial drama Korea seperti Colour Blossoms. Kehidupan percintaannya pun berjalan normal. Pada 19 Mei, 2007, Harisu berkahwin dengan Micky Jung. Mereka sebelum itu sudah berpacaran selama dua tahun.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments