Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Bunga orkid Itik Terbang Terunik! ( 5 Gambar)
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Jika anda tidak pernah ke padang gurun Australia, kemungkinan besar anda tidak pernah kelihatan Caleana utama, atau (Flying Duck Orchid) Orchid Itik Terbang  sebelum ini. Ini kerana walaupun banyak usaha untuk mengembangkannya , bunga ini hebat ini sukar di biakkan dalam kurungan. Rupa-rupanya, itu kerana akarnya mempunyai hubungan simbiotik dengan bahagian vegetatif kulat yang hanya boleh didapati di negara liar timur dan selatan Australia.
Cendawan melindungi bunga daripada jangkitan, dan tanpa kehadirannya, ia tidak tahan lama. Tetapi, jika anda melancong ke Australia untuk melihat Orchid Itik Terbang di dalam habitat semula jadi, anda perlu perhatikan betul-betul untuk melihat ia. 


Pada ketinggian 50 sentimeter , ia bukan bunga terkecil di dunia, tetapi warna merah dan ungu yang membantu ia campuran dengan baik dalam persekitaran liar bahawa ia menjadi hampir tidak kelihatan.


Bentuknya yang seakan itik yang sedang terbang menjadikannya bergitu unik dan cantik sehingga ianya di gelar Flying Duck Orchid.








About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments