Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Baju Dan Beg Kalis Peluru Untuk Pelajar Di US!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Kejadian tembakan rambang yang kerap kali berlaku di kawasan sekolah di sekitar Amerika Syarikat nyata telah memaksa ibu bapa untuk mengambil langkah keselamatan yang lebih drastik bagi menjaminan keselamatan anak masing-masing.
Antara kejadian yang terbaru adalah pada Disember tahun lalu di Sandy Hook Elementary School di mana sebanyak 26 orang telah terkorban dalam tembakan rambang yang dilepaskan oleh seorang remaja lelaki yang bernama Adam Lanza.
Bertitik tolak dari masalah itu, syarikat Cabalerro yang sememangnya terkenal dengan rekaan kalis peluru telah mereka beg dan baju kalis peluru khas untuk pelajar di sana.
Koleksi kalis peluru ini sekali pandang seakan merupai baju dan beg sekolah biasa yang kerap kali dipakai pelajar di sana.
Harga baju dan beg kali peluru mereka ialah diantara USD150 (RM450) dan USD600 (RM1,800) sepasang.

Walaupun agak mahal, namun jualannya dikhabarkan sangat laku di sana.
Itulah harga yang harus dibayar apabila terdapat ketidak jaminan keselamatan selagi tiada penguatkuasaan senjata api dilaksanakan di negara Uncle Sam itu.



About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments