Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] PANAS! Hairie Othman Pula Tuduh Ini Konspirasi UMNO!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Hairie Othman pulak tuduh
Ingatkan hanya Naib Presiden, Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua sahaja yang bodoh dan tak sensitif apabila mendakwa apa yang berlaku di Sabah adalah konspirasi UMNO.
Rupanya ada lagi yang sewaktu dengannya…
Terkini, seorang artis yang tidak berapa nak laku, Hairie Othman pula tampil membuat kenyataan yang sama melalui akaun twitter miliknya.
“Kalau awal2 lagi sudah tuduh @anwaribrahim dalang isu Lahad Datu ini buat apa nak RCI?? Terang2 ini teori konspirasi jahat Umno!”.
Tidak mungkin Hairie maksudkan suruhanjaya siasatan diraja (RCI) sebagai konspirasi kan kerana RCI jika dibuat sudah tentu akan membincangkan tanpa boleh sembunyi sebarang fakta akan kejadian di Lahad Datu.
Takkan benda yang membincangkan secara terbuka adalah konspirasi.
Sudah tentulah merujuk kepada kejadian pencerobohan pengganas di Lahad Datu kan.
Satu lagi yang Hairie tak faham ialah RCI akan ditubuhkan oleh kerajaan dan kerajaan setakat ini tak keluar sebarang kenyataan rasmi bahawa Anwar adalah dalang di sebalik kejadian itu.
Pihak perisikan Filipina, Reuters, media Filipina, Wikileaks yang mendakwa Anwar adalah dalang.
Dan apa pulak kena mengena UMNO dalam isu ni? Sama tahap pemikiran Tian Chua jugak.
Rasanya orang ramai perlu tampil membuat laporan polis ke atas Hairie agar dia jugak boleh didakwa di bawah Akta Hasutan.
Satu pelusuk kecil negara sedang diserang, sebagai warganegara kita harus tampil bersatu memberikan sokongan moral kepada perajurit kita yang menyabung nyawa di sana…bukannya melemparkan tuduhan tanpa bukti.
Sebelum itu, penulis hendak mintak Hairie pergi berjumpa dengan waris-waris perajurit negara yang terkorban dan membawa bukti kukuh jika ada bagi membuktikan apa yang berlaku di Sabah adalah konspirasi.
Jangan bawak air liur atau analisis bodoh teori konspirasi jahat sebagai modal bicara.
Semalam, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein dilaporkan berkata, negara tidak menolak kemungkinan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) atau membuka kertas putih bagi menyiasat dakwaan kemungkinan ada pihak yang menjadi dalang di sebalik insiden pencerobohan di Lahad Datu.
Katanya, siasatan menyeluruh perlu dibuat bagi mengenal pasti motif sebenar pencerobohan itu termasuk kemungkinan ada pihak yang membiayai militan dari selatan Filipina itu untuk menggugat keamanan dan kedaulatan negara.
“Siasatan lebih menyeluruh perlu untuk kita tahu apa sebenarnya yang berlaku…ini kami akan lakukan sama ada menggunakan RCI atau buka kertas putih.
“Saya sendiri pun hendak tahu dalang di belakang pencerobohan ini dan siapa yang membiayai atau merancang kerana ini semua menyentuh kepada keselamatan nasional,” katanya.
Sumber: Mynewshub.my

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments