Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Budak perempuan tidak sempurna! Dilahirkan tanpa tulang wajah!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Budak Perempuan
Jarang-jarang kita dengar mengenai masalah seseorang yang lahir tanpa mempunyai tulang wajah.
Walaupun diibaratkan sebagai kes terpencil, Yuliana Wetmore adalah merupakan gadis yang lahir tanpa tulang wajah sehingga menjadikan wajahnya tidak berbentuk.
Yuliana lahir pada tahun 2003 dengan kelainan genetik yang jarang ditemui (Kraniofasial) lebih dikenal dengan sebutan (Sindrom Treacher Collin).
Gadis yang tidak memiliki wajah secara normal kerana dia kehilangan 30-40 peratus tulang rahang dan tulang wajahnya. Menurut doktor yang menanganinya kes Yuliana merupakan salah satu kes yang jarang di dunia, Sehingga kini Yuliana sudah menjalani pembedahan plastik wajah sebanyak 20 kali untuk lebih membantu menyempurnakan wajahnya.
Doktor mengatakan mustahil untuk memberikan wajah baru bagi Yuliana, namun setidaknya mereka cuba membantu keadaannya lebih baik dari yang sekarang. untuk dia mempunyai keyakinan diri. Yuliana merupakan gadis cilik yang memiliki kecerdasan kata orang tuanya. Gadis ini memiliki potensi yang cukup menggembirakan dari segi intelektualnya.
Dengan keadaannya yang demikian gadis ini masih kekal optimis dan ceria dalam menempuh kehidupan sehari-hariannya.
 2
3
4

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments