Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Lelaki Kemalangan Motor Masih Hidup Walau Jantung Berputar 90 Darjah
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



NEW YORK - Seorang penunggang motosikal sangat terkejut apabila doktor mengatakan jantungnya berpindah tempat . Hal itu terjadi setelah dirinya mengalami kemalangan motosikal .

Lelaki asal Itali yang tidak ingin disebut namanya ini dilarikan ke unit kecemasan sebuah hospital selepas kemalangan tragis menimpanya .

Para doktor cuba untuk mendengar bunyi jantungnya . Namun , doktor mendapati kejanggalan pada jantungnya .

Selepas melakukan CT Scan , doktor mendapati jantung lelaki 48 tahun ini telah berpindah tempat 90 darjah ke sebalah kanan . Mereka juga mencatat aorta dan arteri pulmonari juga telah berpindah ke kanan .

Seperti diberitakan Daily Mail , Jumaat ( 9/5/2014 ) , selain jantungnya berpindah posisi , lelaki malang ini juga mengalami banyak patah tulang rusuk , lebam pada kedua paru - parunya , dan limpanya pecah . Ajaibnya , lelaki ini masih tetap sedarkan diri .

Ketua jabatan pembedahan kardiotoraks di Hospital Lenox Hill , Dr Gregory Fontana mengatakan bahawa jantung lelaki malang ini berpindah dalam beberapa minit selepas kemalangan tersebut .

" Hal ini sangat tidak biasa dan bahkan sangat mengejutkan . Pesakit dengan kecederaan fatal ini masih sedarkan diri , " ujar Fontana .

Saat ini lelaki itu menjalani rawatan intensif . Doktor yang merawatnya mengatakan bahawa kedudukan jantungnya kembali normal setelah udara yang masuk ke dalam dadanya dibuang. .

Mujur jantung lelaki ini tidak mengalami kerosakan kekal dan injap jantung kembali berfungsi normal .

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments