Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Ibu Hampir Jual Anak, Desak Berhenti Belajar Dan Cari Pekerjaan
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Johor Bahru: “Saya tidak benci ibu walaupun dia pernah cuba menjual saya, tetapi sejak tiga tahun lalu saya terpaksa merahsiakan tempat tinggal dan aktiviti saya kerana tidak mahu fikiran saya bercelaru.
“Saya sentiasa berdoa supaya Allah SWT membuka hati ibu menerima keputusan saya menyambung pengajian bagi mencapai impian untuk berjaya dalam pelajaran dan kehidupan,” kata seorang bekas pelatih projek perintis perlindungan kanak-kanak dikenali sebagai sebagai Mimi, 22, semalam. 
Mimi berkata, dia terpaksa ‘menyembunyikan’ diri daripada ibunya kerana sejak Januari lalu wanita itu mahu dia berhenti belajar dan bekerja bagi menampung kehidupannya. 


“Saya hanya mahu berjaya dalam hidup, saya mahu terus belajar dan mengubah hidup dan pastinya membantu ibu juga nanti,” katanya.

Menceritakan kisah hidupnya, Mimi berkata, dia berpisah dengan ibunya sejak 20 tahun lalu sebelum ditempatkan di beberapa pusat perlindungan JKM.

hMetro

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments