Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Kumpulan pemuja Syaitan Rancang Mahu Bina Monumen Di AS
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Gambar hiasan

OKLAHOMA - Kumpulan pemuja syaitan merancang mendirikan sebuah monumen di Oklahoma, Amerika Syarikat ( AS ) . Mereka memanfaatkan undang-undang yang membenarkan kumpulan agama membina tugu di tempat awam .

Pada 2009 , DPRD Oklahoma meluluskan pembinaan monumen bertema agama oleh sebuah NGO Kristian . Kumpulan pemuja syaitan menyatakan , mereka mempunyai hak yang sama dengan kumpulan agama lain.

Pembangunan monumen akan dibiayai kumpulan pemuja syaitan , Kuil syaitan , yang berpusat di Kota New York . Rancangan itu kini sedang dibahaskan di DPRD Oklahoma .

" Kelompok pemuja syaitan bukan kumpulan agama . Mereka hanya sekumpulan orang gila , " ujar anggota DPRD Oklahoma dari Parti Republik , Bobby Cleveland , seperti dipetik CS Monitor , isnin ( 9/12/2013 ).

Kuil syaitan menerangkan , monumen yang akan dibuatnya pasti disukai warga . Tugu itu akan berbentuk simbol pentagram yang merupakan simbol pemujaan syaitan dan dilengkapi dengan kemudahan interaktif untuk hiburan .

Rancangan Kuil syaitan disokong NGO hak asasi manusia tempatan . Mereka meminta DPRD Oklahoma konsekuen menjalankan undang - undang yang dikeluarkannya .

" Jika warga Kristian boleh mempunyai monumen , maka kumpulan pemuja syaitan juga berhak memilikinya. Kerajaan tidak boleh melarang hanya kerana kumpulan tersebut berasal dari kalangan minoriti , " ujar aktivis dari Syarikat Hak Sivil AS ( UCLA ) Brady Henderson .

Sumber: international.okezone.com

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments