Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Penduduk Pulau Di Selat Inggeris Pelik Temui Babi Hutan
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Penduduk Pulau Pelik Temui Babi Hutan

PENDUDUK di sebuah pulau di Selat Inggeris sedang terpinga-pinga selepas mereka menemui seekor babi hutan yang dipercayai mungkin berenang sejauh 9km daripada pantai Perancis ke pulau itu.

Seorang remaja Jake Woodnutt merupakan individu pertama menemui babi hutan itu bulan lepas, di kampung asalnya itu iaitu Pulau Alderney yang diketahu tiada babi hutan yang berasal dari situ.

Haiwan itu pada mulanya disangkakan seekor babi peliharaan, tetapi apabila para penduduk memeriksanya dengan lebih dekat ia sebenarnya babi hutan.

Bagaimana binatang itu boleh berada di pulau itu menjadi tanda tanya, kerana untuk memelihara haiwan jenis itu pun ia memerlukan lesen khas dan tiada siapa yang membuat permohonan untuk memeliharanya.

Laluan masuk ke pulau itu juga hanya boleh jika menggunakan perkhidmatan kapal terbang dan tiada perkhidmatan feri di pulau itu.
“Saya mengeluarkan sedikit makanan yang ada di dalam treler kami dan haiwan itu datang dan memakannya, pasti ia seekor babi hutan,” kata Jake yang berusia 19 tahun.

Sementara itu, ibunya pula berasa ada dua ekor babi dari spesis yang sama kerana suaminya turut berjaya merakamkan satu lagi gambar haiwan yang sama tetapi berbeza sedikit.
Seorang pakar babi hutan yang berpengkalan di Cheshire berkata, babi berkenaan mungkin terjatuh ke dalam air ketika cuba melarikan diri daripada bahaya.

“Jika seekor babi hutan diancam bahaya, ketika kelenjar adrenalin mereka berfungsi mereka boleh terjun ke dalam air dan cuba untuk melarikan diri. Mereka pandai berenang,” kata Steve Parsonage.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments