Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Lelaki Ini Mampu Minum 4.5 Liter Air dalam 90 Saat~!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


GHANA - Seorang lelaki asal Ghana mempunyai kemampuan yang unik. Dia mampu minum air sebanyak 4.5 liter dalam 90 saat dan mengeluarkan semula air yang telah diminumnya seperti air pancut.

Tubuh manusia dewasa terdiri daripada 50 peratus hingga 65 peratus air di dalam tubuh. Namun, minum terlalu banyak dalam masa yang singkat boleh membunuh anda. Demikian diberitakan Oddity Central, Kamis (15/8/2013).

Buah pinggang tidak mampu menampung cecair yang berlebihan, sehingga aliran darah menipis dan boleh menyebabkan keadaan mematikan yang dikenal dengan hiponatremia. Namun hal itu tidak berlaku bagi Dickinson Oppong, yang dapat meminum air lebih dari satu galon hanya dalam masa setengah minit.

Kemampuan Dickinson untuk menenggak sejumlah besar air dalam hitungan detik menentang penjelasan fisiologi normal, kerana perut manusia normal hanya dapat menampung kira-kira satu liter air.

Lelaki yang dijuluki Water Man ini dapat mengendalikan perutnya dan mengeluarkan semula air yang telah ia minum.

Oppong sering tampil di Discovery Channel dan juga mengambil bahagian dalam pelbagai acara bakat, seperti "Das Super Talent" di Jerman dan "France s Got Talent".

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments