Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Makna Huruf 'i' pada iPod, iPhone, iPad, iMac!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post




Apple mencipta dan menamakan produk mereka dengan huruf ‘i’ yang boleh dikatakan tidak menepati dengan ciri dan rupa bentuk rekaannya. Pasti kita bertanya-tanya apa ertinya?

Ketika Apple mengeluarkan produk ‘i’ pertamanya, iMac, pengasas dan CEO Apple, Steve Jobs mengatakan, “Ia merupakan gabungan kemudahan internet dan kesederhanaan Macintosh”. Jadi, ‘i’ mewakili internet dan ‘Mac’ mewakili Macintosh.
Internet merupakan kata yang sering dianggap mewakili 'i​​'. Namuninternet bukanlah satu-satunya erti 'i​​'yang dimaksudkan Jobs. Selain internet'i' juga bererti individualmerujuk kepada sifat semulajadikomputer peribadiInstructionkomputer juga dimaksudkan untuk tujuan pendidikan serta informasi daninspirasi.

Sejak debut iMac pada 1998Apple mula mencipta beberapa rancangan serupa produk pengguna lainmenggunakan 'i,' termasuk iPodiPhone dan kini iPad.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments