Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Lindsay June Sandiford - Dijatuhkan hukuman mati akibat seludup kokain!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Bali: Mahkamah Indonesia semalam mejatuhkan hukuman mati ke atas seorang nenek warga Britain kerana menyeludup kokain bernilai AS$2.5 juta (RM7.6 juta) dalam beg pakaiannya ketika mengunjungi pulau peranginan Bali walaupun pendakwa raya meminta hukuman penjara 15 tahun dikenakan terhadapnya.

Lindsay June Sandiford, 56, menangis ketika hakim menjatuhkan hukuman itu dan enggan bercakap kepada wartawan ketika dalam perjalanan ke penjara semula sambil menutup mukanya dengan skaf. Dia memberitahu mahkamah dia dipaksa membawa dadah itu ke negara terbabit oleh sekumpulan sindiket yang mengancam akan mencederakan anak-anaknya. Indonesia, seperti kebanyakan negara Asia lain sangat tegas dengan jenayah dadah dan lebih daripada kebanyakan 40 rakyat asing yang menanti hukuman mati disabitkan kerana kesalahan dadah.

Peguam Lindsay berkata, anak guamnya akan membuat rayuan. Rayuan mengambil masa beberapa tahun dan negara itu tidak menjalankan hukuman mati sejak 2008 terhadap 10 orang yang dijatuhkan dengan hukuman itu. Keputusan dijangka dilakukan dalam perbicaraan rakan subahat Lindsay, lelaki Britain Julian Anthony Pounder esok (hari ini).
Dia dituduh menerima dadah di Bali yang dipenuhi suasana sibuk kelab malam dan bar, di mana parti dadah seperti kokain serta ecstasy dibawa dan dijual kepada pelancong asing.
Dua lagi rakyat Britain dan seorang warga India sudah disabit dan dipenjarakan ekoran serbuan dilakukan. Dalam keputusannya, panel hakim di mahkamah daerah Denpasar menyimpulkan bahawa Lindsay telah menjejaskan imej Bali sebagai destinasi pelancongan dan mencemari program pembanterasan dadah kerajaan. - Jakarta Post

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments