Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» »Unlabelled » Perkuburan angkasa lepas
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

KATA-KATA daripada tanah manusia datang dan kepada tanah mereka kembali mungkin tidak lagi sesuai untuk segelintir individu yang inginkan cebisan jasad mereka yang berupa abu mayat, disemadikan di angkasa lepas.
Pada 22 Mei lalu, roket Falcon 9 milik syarikat swasta SpaceX menerbangkan abu mayat 300 individu untuk dibawa ke angkasa lepas. Abu itu disimpan dalam sebuah tabung penyimpanan khusus di seksyen kedua Falcon 9.

Abu itu akan kekal di orbit selama kira-kira setahun sebelum jatuh semula ke Bumi.
Apa yang menarik, sebahagian abu tersebut merupakan milik ikon terkenal seperti bekas angkasawan AS, Gordon Cooper, jurutera Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Kebangsaan (NASA), Bob Shrake dan pelakon filem Star Trek, James Doohan.
Kos penghantaran abu mayat itu dianggarkan RM12,000 setiap satu.
"Selain perkhidmatan menghantar abu mayat, terdapat syarikat yang menawarkan pakej melancong dan bermalam di angkasa lepas.
Perkhidmatan abu mayat itu tidak sesuai bagi mereka yang beragama Islam.



About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments