Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Anggota Komando Didakwa Punyai Kaitan Dengan Militan (IS)
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


PARIT – Seorang anggota komando dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas pertuduhan memiliki sehelai baju-T yang mempunyai kaitan dengan kumpulan pengganas Islamic State (IS).
Pertuduhan terhadap Mohd. Abu Haliff Shah Abu Bakar, 28, dibacakan oleh jurubahasa di hadapan Majistret Mohd. Fitri Sadarudin namun tiada sebarang pengakuan direkodkan daripada tertuduh yang tidak diwakili peguam.
Mohd. Abu Haliff yang masih berkhidmat di Kem Tentera Sungai Udang, Melaka didakwa mengikut Seksyen 130JB(1)(a) Kanun Keseksaan dan boleh dihukum di bawah Seksyen 130JB kanun yang sama.
Mengikut seksyen itu, tertuduh boleh dikenakan hukuman penjara sehingga tujuh tahun atau denda jika sabit kesalahan.
Berdasarkan pertuduhan, tertuduh didakwa melakukan kesalahan tersebut di kediamannya di No. 185/TS/10/1A, Kampung Baru, Mukim Lambor Kiri, Bota, Perak pada pukul 1.30 petang 12 November lalu.

-Kosmo Online

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments