Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Penumpang Airasia Selesa Di KKIA
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Kota Kinabalu: Malaysia Airport Holdings Berhad (MAHB), menjangkakan bilangan penumpang di Terminal Satu Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA), bertambah mendadak berikutan syarikat penerbangan tambang murah, AirAsia Berhad (AirAsia) mula beroperasi di situ selepas Terminal Dua ditutup, semalam.
Ketua Pegawai Operasi MAHB Datuk Abd Hamid Mohd Ali berkata, operasi hari pertama berjalan lancar dan mengikut jadual ditetapkan syarikat penerbangan masing-masing.
“Secara amnya, saya berpuas hati dengan reaksi penumpang yang menyuarakan perasaan selesa dan berpuas hati dengan kemudahan disediakan di KKIA.
“Kebanyakan penumpang memberitahu mereka mempunyai ‘tempat rehat’ yang baik sementara menunggu waktu penerbangan berbanding di Terminal Dua,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.
Abd Hamid berkata, kapasiti penumpang menggunakan Terminal Satu dijangka bertambah kepada 6.8 juta orang setahun, berbanding hanya 3.2 juta sebelum ini.

Hmetro Online

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments