Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Pak Cik Berusia 109 tahun Masih Mampu Menunggang Motorsikal
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Melaka: Seorang lelaki berusia 109 tahun boleh dianggap ‘Pak Cik Power’ apabila masih mampu menunggang motosikal saban hari bagi menikmati nasi lemak dan teh tarik di kedai makan di Kampung Bukit Darat, Tanjung Kling, di sini.

Warga emas itu Mohd Zin Abd Hamid tidak pernah menduga usianya akan melebihi satu abad walaupun menjalani kehidupan seharian sama seperti orang lain.
Sentiasa berdoa dipanjangkan usia setiap kali selepas solat, dia bersyukur doanya dimakbulkan Allah SWT kerana masih mampu melalui kehidupan sepanjang 109 tahun ini.

Walaupun sedih semua rakan seangkatannya sudah tiada termasuk isterinya Besah Mohd Nor yang meninggal dunia ketika berusia 68 tahun, namun dia pasrah dengan perencanaan Ilahi.

Mohd Zin berkata, dia bersyukur kerana masih sihat dan mampu menunggang motosikal untuk menikmati nasi lemak serta menghirup teh tarik setiap hari di kedai makan berdekatan tanpa ditemani sesiapa.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments