Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Dabong Diancam Gas Berbahaya
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Kuala Krai: Pembersihan sisa banjir di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Dabong di sini, semalam berakhir dengan operasi menyelamatkan kawasan daripada bahaya bahan kimia.
Ini berikutan sebotol bahan itu yang berada di makmal sekolah terjatuh dan meletup sebelum mengeluarkan bau gas berisiko kepada persekitaran.

Kejadian disedari sukarelawan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang membersihkan kawasan makmal itu kelmarin dan terus memaklumkan kepada rakan lain.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Kebombaan dan Penyelamat, Penguasa Kanan Bomba II, Hussin Ab Rahman berkata, sebaik menerima panggilan itu, 10 anggota Pasukan Unit Bahan Berbahaya (HAZMAT) Kota Bharu dikerah ke lokasi.

"Selepas menjalankan pemantauan, pihak kami mendapati terdapat beberapa jenis bahan kimia lain dalam makmal itu yang kebanyakan botolnya diselaputi lumpur kerana tenggelam ketika banjir baru-baru ini.

Hmetro Online

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments