Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » ‘Doktor’ wanita tipu pengurus RM75,470
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Batu Pahat: Perkenalan melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) dengan seorang wanita yang mendakwa dirinya doktor, menyebabkan seorang lelaki yang juga pengurus syarikat swasta di sini, kerugian lebih RM70,000.
Lebih malang, apabila wanita terbabit sebenarnya tidak wujud dan mangsa yang berusia 33 tahun, langsung tidak pernah berjumpa dengan wanita berkenaan.
Difahamkan mangsa memindahkan wang simpanannya RM75,470 melalui 25 transaksi sejak 3 April 2011 kononnya sebagai persediaan majlis perkahwinan mereka.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat Asisten Komisioner Din Ahmad berkata, mangsa yang belum berkahwin itu mengenali wanita terbabit menerusi SMS dan mula menjalinkan hubungan mereka sehingga bersetuju hidup bersama.
Menurutnya, mangsa yang mula jatuh cinta dengan wanita terbabit nekad berkahwin. walaupun hakikatnya mereka tidak pernah bertemu.
“Mangsa pernah bercakap dengan wanita itu melalui telefon tetapi lebih kerap berkomunikasi melalui SMS malah mangsa mendakwa hubungan mereka sangat rapat biarpun tidak pernah berjumpa.

“Namun, selepas memindahkan sejumlah besar wang sehingga 23 Mei 2012, mangsa mula mengesyaki sesuatu dan melakukan siasatan dengan menghubungi hospital di Pantai Timur tempat wanita itu bertugas sebelum mengetahui wanita itu tidak wujud.
“Semua transaksi mangsa dipindahkan ke dalam akaun milik seorang lelaki berusia 35 tahun yang mendakwa dirinya abang angkat wanita terbabit,” katanya.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments