Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » AirAsia Akur Dan Akan Pindah Ke KLIA2
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


KUALA LUMPUR: Syarikat penerbangan tambang rendah, AirAsia, akan memindahkan operasinya ke terminal baru di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2).
Pengerusi Eksekutif AirAsia, Datuk Kamarudin Meranun, berkata: "Saya boleh sahkan kami akan berpindah apabila semuanya OK. Tak perlu bincangkan mengenainya".
Beliau berkata demikian ketika ditemui di luar sesi rundingan meja bulat Kepelbagaian dan Keterangkuman TalentCorp, di sini.

Pada 1 April lalu, Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Abdul Aziz Kaprawi mengumumkan terminal penerbangan tambang rendah (LCCT) di Sepang akan ditutup pada 9 Mei.

Mengulas pengumuman itu pada hari yang sama, AirAsia berkata semua operasi penerbangannya akan terus berpusat di LCCT, malah selepas 9 Mei.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak turut mengarahkan AirAsia supaya berpindah ke KLIA2 mengikut jadual, walaupun kerajaan, menerusi Malaysia Airports Holdings Bhd, bersedia mendengar dan berbincang dengan mereka jika ada sebarang masalah berhubung pemindahan itu.
AirAsia dijangka menyumbang kira-kira 80 peratus daripada trafik KLIS2. - Bernama

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments