Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » PANAS - Wak Doyok hina uniform ATM?
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


SEPERTI yang diluahkan The Realblackdaggers melalui facebook milik mereka itu yang menyatakan kekesalan mereka terhadap pengubahan fesyen, Wak Doyok juga dilihat seperti menghina uniform Angkatan Tentera Malaysia (ATM).


Wak Doyok atau dengan nama sebenar beliau, Muhammad Azwan Mohd Nor, pernah mengaku seorang kerabat dengan menggunakan nama ‘Tengku Muhamad Azwan Shah’.
Benar atau tidak, persoalannya mengapa fesyen celoreng ini digunakannya sedangkan ada akta mengenai pengunaan celoreng tersebut yang terang-terang tidak boleh diguna pakai oleh orang awam.

Wak Doyok yang juga pengasas Butik The Garment, ada mencipta pakaian ala tentera, menggunakan celoreng tentera dan pakai oleh para artis, ini membangkit isu mengapa perlu mengunakan celoreng untuk dijadikan fesyen orang awam sedang banyak lagi corak lain yang lebih cantik.

Menurut sumber My Media Hub (MMH), Wak Doyok juga mengaku bahawa dia berkelulusan dalam bidang kejuruteraan dari salah satu universiti di Jerman.

“Tengok sajalah cara gayanya. Cuba kalau kita yang pakai gitu, mahu kena sumpah dengan RSM. Tapi mereka bebas, kenapa? Tidak adakah tindakan yang patut diambil kepada mereka?” petikan dari MMH.

Sebenarnya susah untuk menghalang kehendak manusia, jika seseorang itu tidak sedar tentang perkara yang dilakukan itu salah, malah merasakan ia nampak hebat.

Jika di katakan bodoh, mereka akan melenting dan menafikan, tetapi anda fikirlah sendiri, adakah betul atau salah tindakan sesetengah pihak yang berani mengunakan celoreng dan kadangkala dijadikan sebagai pakaian harian.

Warna celoreng uniform ATM adalah warna keramat yang telah menyaksikan tumpahnya darah anggota kita demi membina keamanan yang kita kecapi sekarang, mereka memakainya kerana berbakti kepada negara.

Pernah kita tanya, apa bakti kita pada negara apabila memakai baju ala tentera?

Sebenarnya bukan mahu menghemtam sesesiapa dalam hal ini, seharus kita lebih peka kerana ini bukan perkara remeh temeh, tetapi kadangkala jika tidak ditegur orang akan leka.
Isu ini melibatkan ramai pihak terutamanya mereka yang sanggup mengadai nyawa untuk menjaga keamanan negara, seharusnya kita menghormati imej dan maruah anggota tentera, bukan sambil lewa dikeji sedemikian rupa.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments