Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » 28 Jahitan Diserang Anjing Resah
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Georgetown: Seorang wanita berhadapan detik cemas diserang seekor anjing dipercayai jenis German Shepherd milik jirannya sejurus haiwan berkenaan terlepas daripada kurungan dalam kejadian di Solok Bukit Jambul, di sini, pagi kelmarin.
Akibat serangan itu, mangsa, Badriah Hanani Abu Bakar, 53, terpaksa menerima 28 jahitan iaitu 13 di kepala, 12 di lengan kiri dan tiga di paha kanannya.
Dalam kejadian kira-kira jam 8.15 pagi di luar pekarangan rumahnya, mangsa dikatakan bersembang dengan jirannya yang ketika itu sedang mengutip bunga.

“Ketika itu, saya melihat anjing milik jiran dalam keadaan resah dan membuat bising. Bagaimanapun, kami tidak menghiraukannya dan terus berbual kerana menyangka haiwan itu tidak akan bertindak agresif.
“Tanpa saya sedari anjing yang tingginya separas pinggang orang dewasa itu terus menerkam ke arah kami lalu menggigit paha saya. Saya hanya mampu menjerit, tetapi gagal menghentikan serangan anjing itu,” katanya.

Katanya, dia cuba melawan, tetapi berikutan anjing itu bertindak agresif menyebabkan dia terjatuh sebelum pengsan akibat terlalu panik selepas melihat pahanya ditembusi gigi tajam haiwan berkenaan.

Mangsa bagaimanapun bernasib baik apabila pemilik anjing berkenaan yang menyedari kejadian itu terus bergegas keluar untuk menenangkan haiwan berkenaan ketika itu masih lagi menyerang mangsa.
“Walaupun sudah rebah, anjing itu sekali menggigit lengan kiri saya sebelum dihalang tuannya. Saya kemudian dikejarkan ke hospital untuk mendapatkan rawatan akibat kecederaan itu,” katanya sedang menerima rawatan di Hospital Pantai Bayan Baru, semalam.

Suami mangsa, Suhaimi Ismail, 59, berkata, dia berlari keluar untuk membantu isterinya, tetapi terkedu apabila mendapati anjing itu dalam keadaan agresif sedang menyerang isterinya.
Berikutan kejadian itu, Suhaimi membuat laporan di Balai Polis Sungai Nibong, petang kelmarin, diikuti aduan susulan kepada Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan Jabatan Perkhidmatan Veterinar (JPV) pagi semalam.

“Diharapkan pihak berkuasa dapat mengambil tindakan sewajarnya kerana membabitkan keselamatan orang ramai di kawasan perumahan.

“Saya juga bimbang sekiranya kejadian sama akan berulang dan menimpa orang lain,” katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri Senior Asisten Komisioner Mazlan Kesah ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dan kejadian serangan haiwan terbabit.

Difahamkan, pihak JPV juga sudah mengambil tindakan susulan dengan merampas anjing berkenaan untuk tindakan selanjutnya petang semalam dan siasatan juga dijalankan bagi mengesahkan sama pemiliknya mempunyai lesen sah untuk memelihara haiwan berkenaan.

Sementara itu, rakan mangsa yang turut berada di lokasi dan menyaksikan kejadian itu dilaporkan tidak cedera.

-HM-

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments