Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Noh Terfikir Nak Tarik Diri, Akui Stress Dengan Aizat
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Debaran Anugerah Juara Lagu yang ke-28 (AJL28) kian terasa. Dan sudah pasti persembahan daripada pasangan kolaborasi dua pemuzik berbakat besar, Noh Salleh dan Aizat menerusi lagu taruhan mereka, In Love With You, antara persembahan yang dinanti-nanti ramai.

Bertemu Noh pada sidang media AJL28 semalam, vokalis kumpulan Hujan ini berkata, saat ini hatinya lebih teruja dengan perancangannya menunaikan umrah pada 27 Januari ini berbanding mahu beraksi di pentas AJL28 iaitu sehari sebelum dia berangkat ke Tanah Suci Mekah.

Malahan akui Noh, dia pernah terfikir mahu menarik diri daripada pertandingan tersebut. Keputusan berkenaan dibuat ketika dia dan isterinya, penyanyi Mizz Nina sudah mendapat tarikh penerbangan mereka ke Mekah namun pada waktu itu tarikh AJL28 masih belum diumumkan.

Sebaik tarikh AJL28 diumumkan, dia melupakan hasratnya itu lantaran tarikh penerbangannya juga berjaya diubah ke tarikh lain.

“Sepatutnya saya pergi umrah pada 20 haribulan. Dan sebetulnya saya ada terfikir nak tarikh diri daripada AJL, lagipun pada masa itu pihak TV3 belum umumkan lagi tarikh final. Jadi sebab tu saya buat keputusan nak tarik diri. Terpulang pada Aizat samada dia nak teruskan atau tak. Kalau nak teruskan, terpulang pada dia untuk cari pengganti saya.

“Tapi tarikh umrah kami berjaya diubah dan kebetulan tarikh kami berangkat adalah sehari selepas AJL. Tapi kalau ikutkan sebenarnya saya dah tak fikir sangat dengan AJL ni sebab hati saya lebih teruja dengan umrah”, katanya ketika ditemui sejurus usai sidang media yang diadakan di Hotel Empire, Subang.

Ini merupakan kali keempat Noh bakal menunaikan umrah. Apa yang lebih isimewa kali ini, dia bukan saja pergi bersama isteri tercinta bahkan buat pertama kali dia pergi bersama ibu bapanya dan juga turut disertai oleh kedua-dua mertuanya.

Tambah suami kepada ratu Hip Hop tanah ini lagi, disebabkan itu juga dia tidak terlalu memikirkan soal bagaimana corak persembahan mereka pada malam anugerah itu nanti. Begitupun dia dan Aizat tetap menjanjikan sebuah persembahan yang terbaik.

“Ini kali ketiga saya di pentas AJL tapi kali pertama sebagai solo. Saya akui yang saya stress sebenarnya dengan Aizat. Iyalah, sebab tahun lalu dia juara dan tahun ini saya membuat persembahan bersama bekas Juara. Pasti ramai yang menjangkakann sesuatu daripada kami.

“Tentang persiapan, saya releks jer. Mulanya kami buntu juga bila pihak TV3 beritahu tentang konsep tahun ini. Tapi kami tak fikir sangat soal itu. Kami anggap ia peluang untuk kami buat persembahan. Kami tak letak harapan apa-apa. Malam tu nanti kami hanya nak berikan yang terbaik dan berseronok sepanjang membuat persembahan di pentas yang berprestij. Kami akan buat yang terbaik”, ujarnya.

Hormat Keputusan Noh

Sementara itu Aizat yang juga ditemui pada sidang media berkenaan berkata dia menghormati keputusan awal Noh yang mahu menarik diri. Namun dia bersykur dan berasa bertuah kerana dapat membuat persembahan dengan idolanya di pentas berprestij AJL28 yang bakal berlangsung pada 26 Januari ini di Stadium Putra, Bukit Jalil.

“Saya hormat keputusan Noh sebelum ni (nak tarik diri). Tapi akhirnya kami dapat juga membuat persembahan bersama. Saya rasa bertuah sebab selama ni saya membesar dengan lagu-lagu nyanyian Noh. Dia idola saya. Dan ini juga kolaborasi saya yang pertama layak ke AJL. Saya sangat teruja.

“Dari segi persiapan untuk persembahan, kami tak fikirkan sangat. Semua orang pasti nak menang. Tapi kami tak nak terlalu tertekan jadi kami hanya nak berseronok dan berikan yang terbaik pada malam tu nanti”, katanya.

Lagu In Love With You nukilan Noh sendiri bakal berentap dengan 11 lagi lagu iaitu Aku Pelat (Salammusik), Takkan Terpisah (Black), Hanya Aku (Hype Act), Bosan (Stacy), Bahagiamu Deritaku (Hafiz), Penglipur Lara (Hazama & The Penglipurlara), Ikut Rentakku (Jaclyn Victor), Sahabat (Najwa Latif feat. Sleeq & Syamkamarul, Tanda Tanya (Azlan & The Typewriter), Kau Yang Terindah (Alyah) Kalau Aku Kaya (Awi Rafael & Altimet) bagi merebut gelaran Juara Lagu.

Noh dan Aizat akan membuat persembahan pada giliran yang ketiga. Bertemakan ‘Game On’, acara gilang-gemilang AJL28 juga akan disiarkan secara langsung di TV3, jam 9 malam. – Malaysian Digest

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments