Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » IbuBapa Jual Anak Kerana Kuat Menangis Pada Waktu Malam
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Brazil – Iklan bayi untuk dijual hanya pada harga RM1,373 nyata mengejutkan orang ramai di Brazil.
Mereka tidak menyangka ada individu kejam yang sanggup menjual anak sendiri hanya disebabkan bayi itu dikatakan sering menangis pada waktu malam.
Iklan jual bayi itu dimuat naik dalam laman web OXL dan turut disertakan dalam iklan itu gambar bayi yang baru berusia beberapa bulan.
Bersama gambar itu turut ditulis kapsyen `kuat menangis, menyebabkan saya tidak dapat tidur, sedangkan saya perlu bekerja untuk menyara hidup’.
Bayi itu diiklankan di dalam ruang bayi serta kanak-kanak dan nombor untuk dihubungi turut disertakan dalam iklan itu.
Bagaimanapun OXL telah memadamkan iklan berkenaan selepas 12 jam ia berada dalam laman web berkenaan kerana menyalahi peraturan dengan muatnaik kandungan yang tidak sewajarnya.
Sehubungan itu, polis kini sedang mengesan individu terbabit yang memuat naik iklan berkenaan dan berdasarkan rekod OXL, tidak berlaku sebarang aktiviti jual beli bayi berkenaan.
“Kami sedang mengesan individu itu dan percaya dia menetap di Campos Eliseos. Alamat yang diberikan adalah palsu manakala nombor telefon pula tidak ada kaitan dengan kes ini,’’ kata polis.
Pihak berkuasa juga menyatakan bahawa OXL turut bersalah kerana membenarkan iklan dimuatnaik.
Meskipun OXL telah memadamkan entri berkenaan namun tidak ada jaminan bahawa gambar itu tidak akan dimuat naik dalam laman web yang lain.
OLX merupakan laman web jual beli yang terbesar di dunia dan urus niaganya berlaku di 107 negara.
Setiap bulan, lebih 100 juta pengguna menggunakan perkhidmat iklan percuma itu untuk tujuan beli dan jual barang.
OLX, mula beroperasi pada 2006 di Brazil, namun ia menegaskan tidak terlibat dengan sebarang transaksi melibatkan pengiklan dan pengguna yang menggunakan platform berkenaan.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments