Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » 3 Remaja Miliki Blog Muat Turun Filem Diserbu !
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


PUTRAJAYA – Kegiatan tiga orang remaja yang menjadi pengendali laman web muat turun filem tempatan dan luar negara secara haram akhirnya memakan diri apabila diserbu penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) baru-baru ini.

Lebih mengejutkan, dua daripada remaja terbabit kini mengambil peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan seorang baru sahaja tamat Penilaian Menengah Rendah (PMR).

Pengarah Bahagian Penguat Kuasa KPDNKK, Mohd. Roslan Mahayudin berkata, tiga remaja berusia 15 hingga 18 tahun itu dikenalpasti mengendalikan tiga laman sesawang muat turun secara haram iaitu web www.allinoneatheremovies.blogspot.com, www.pjsenter.com dan www.piratebytez.com.

Katanya, penguat kuasa KPDNKK berjaya menjejak remaja terbabit di kediaman ibu bapa masing-masing iaitu satu di Selangor dan dua di Pulau Pinang dalam serbuan menerusi Ops Spyglass pada Oktober dan November lalu.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments