Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Perkahwinan Diraja Indonesia 3 Hari 3 Malam
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Jakarta – Perkahwinan diraja iaitu anak kepada Sultan Hamengkubuwono X, iaitu Gusti Ratu Kanjeng Hayu, 29, akan diadakan dengan meriah dan dianjurkan selama tiga hari tiga malam.



Gusti Ratu Kanjeng Hayu yang juga anak keempat Sultan Hamengkubuwono X itu dinikahkan dengan pasangannya, Kanjeng Pangeran Haryo Notonegoro, selepas 10 tahun menjalinkan hubungan.

Mereka bertemu pada satu majlis pertemuan semula di sekolah dan kemudiannya menyambung hubungan tersebut ke menara gading.

Kanjeng Hayu menuntut di sebuah universiti di Washington manakala bakal suaminya pula belajar di New Jersey.
Haryo Notonegoro kini berkhidmat dengan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) di New York.
Pasangan berkenaan akan diarak dengan 12 kereta kuda diraja dan majlis angkat nikah akan disiarkan secara langsung ke seluruh dunia melalui internet.

Kira-kira 750 tetamu termasuk diplomat telah dijemput untuk menghadiri majlis perkahwinan berkenaan.

Sultan Hamengkubuwono X dilahirkan pada 1948, juga merupakan governor yang dilantik oleh kerajaan, selepas memenangi kerusi berkenaan pada 1998.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments