Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Disaman Kerana Memakai Google Glass
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Seorang wanita di San Diego, California disaman pihak polis kerana didapati memakai Google Glass ketika memandu.

Cecilia Abadie yang merupakan salah seorang peserta bagi kempen Google Glass explorer, disaman Selasa lalu.

Dia kemudiannya menghebahkan perkara tersebut di akaun Google Plus.
Kata Cecilia, dia disaman atas kesalahan “memandu sambil menghidupkan monitor alatan elektronik yang boleh mengganggu perhatian”.

‘Monitor’ dimaksudkan merujuk kepada monitor kecil di Google Glass yang dipakai oleh Cecilia. Dalam undang-udang jalan raya di California, pemandu kenderaan dilarang menghidupkan monitor peranti elektronik kerana dikhuatiri mengganggu perhatian pemandu sekaligus menjadi punca kemalangan.

Bagaimanapun, Alat GPS dan peranti untuk navigasi dikecualikan daripada undang-undang tersebut begitu juga telefon pintar yang memaparkan peta dengan syarat ia diletakkan secara bebas tangan di papan pemuka kereta dan bukannya di tangan pemandu.
Google Glass merupakan peranti elektonik berupa cermin mata yang kini diusahakan oleh Google.

Buat masa ini, kempen Explorer Edition hanya dijual kepada segelintir peserta yang terpilih di Amerika Syarikat pada harga AS$1,500. Peranti ini kemungkinan besar akan dilancarkan di pasaran menjelang tahun 2014.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments