Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Apple Terpaksa Kurangkan Produksi iPhone 5C
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Apple terpaksa kurangkan produksi iPhone 5C

KHABARNYA,syarikat teknologi gergasi Apple terpaksa menurunkan produksi telefon pintarnya iPhone 5C atas sebab permintaan yang lebih rendah daripada yang dijangkakan.
Laman web China C Technology melaporkan  daripada sumber dalaman bahawa produksi harian model iPhone itu telah dikurangkan daripada 300,000 unit kepada 150,000 unit sahaja.

Sumber tersebut turut memberitahu hal ini berlaku oleh kerana “jualan yang mengecewakan”.

Laporan-laporan terdahulu telah menyatakan model  telefon pintar terbaru keluaran Apple ini kurang laris di pasaran, walaupun didatangkan dalam pelbagai warna yang ceria dan lebih murah daripada iPhone 5S.

Sebelum dilancarkan secara rasmi,ramai yang tidak sabar untuk memiliki model berwarna-warni ini,apatah lagi iPhone 5S dilaporkan telah direka khas untuk pasaran bajet. Namun, model ini hanyalah penambahbaikan kosmetik model terdahulu iaitu iPhone 5,cuma dipasang dengan komponen yang lebih murah.

Nasib lebih menyebelahi iPhone 5S,yang terjual lebih sembilan juta unit serata dunia pada hujung minggu pertama model-model ini dilancarkan kepada umum,lewat September lepas. -SARA KHALID

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments