Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Pelajar Paling Bijak Maut Akibat Makan Pil Kurus!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Maut

London – Tragedi menimpa seorang pelajar bijak, Chris Mapletoft , 18, yang dikatakan meninggal dunia akibat meningitis.Namun punca kematian sebenarnya adalah kerana pengambilan pil kurus, DNP yang dibeli secara dalam talian.

Chris yang juga pelajar Hampton School di Barat London itu merupakan individu ke-16 yang meninggal dunia akibat mengambil ubat tersebut.

Dia jatuh sakit ketika berada di rumahnya pada 18 Jun lalu dan meninggal dunia sehari selepas itu.

Chris sedang menunggu keputusan A-level dan telah ditawarkan pengajian dalam bidang perniagaan di sebuah universiti terkemuka di Britain.

Selepas ramai pelajar yang meninggal dunia akibat pengambilan pil berkenaan, maka Agensi Standard Makanan meminta orang ramai supaya tidak mengambil mudah mengenai pengambilan pil kurus.

DNP kebiasaannya digunakan dalam pewarna makanan dan kini dijual secara haram untuk penggunaan manusia.

Ia telah dihasilkan di Amerika Syarikat pada 1930-an namun diharamkan pada 1938 selepas pengguna mengalami masalah kulit, denyutan jantung yang laju, sakit kepala, muntah, berpeluh dan beberapa kesan lain.

Namun selepas selepas tersebar mengenai kapsul bakar lemak, maka permintaannya semakin meningkat dan boleh diperolehi secara dalam talian.

Polis kini menjalankan siasatan bagaimana pil itu boleh diperolehi dengan mudah.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments