Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] NGERI! - MEMBERSIHKAN MATA MENGGUNAKAN PISAU CUKUR DI CHINA (4 GAMBAR)
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Sungguh unik, membersihkan mata menggunakan eyemo (ubat mata) mungkin terlalu mainstream dah biasa di lakukan oleh orang ramai. Lain ceritanya di cina apabila membersikhan mata dengan cara yang ekstrem dan ngeri apabila membersihkan mata dengan mencukur bola mata.
Dalam tempoh 7 tahun,Liu Deyang berusia 53 tahun itu telah menjalankan kariernya sebagai pencukur bola mata profesional. Ia membuka seperti pusat rawatan di sebuah taman kecil di kota Chengdu, China.

Prosedur ini memang terlihat berbahaya dan berisiko boleh menyebabkan komplikasi, mulai dari melukai mata hingga terjadi jangkitan merbahaya akibat pisau yang diguna pakai untuk ramai pesakit sekaligus. Tetapi di China, amalan ini sudah menjadi satu tradisi kuno. Cuma tak ramai jer yang masih mengamalkan amalan sebegini.




Liu juga memberikan perkhidmatan mencukur rambut kepala dan bulu muka. Kata pelanggan yang telah mencuba, dia membilas pisaunya dengan cepat lalu menggunakannya untuk membersihkan mata pelanggan. 

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments